Rotrac RR24
Rotrac RR24 to nowoczesny pojazd szynowo-drogowy dostępny w wersji z napędem spalinowym lub elektrycznym. Posiada Zezwolenie PKP PLK, co umożliwia jego legalne użytkowanie na bocznicach i w obrębie całej sieci kolejowej w Polsce.
Zastosowanie Rotrac RR24, jak i wersji RR24e, znacząco zwiększa efektywność obsługi bocznic kolejowych, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji w porównaniu z tradycyjnymi lokomotywami manewrowymi. Pojazd może pracować zarówno na torach o rozstawie 1435 mm, jak i 1520 mm, a jego zdolność uciągowa wynosi od 2400 do 2700 ton.
Zaawansowany układ hydrauliczny umożliwia szybkie posadowienie pojazdu na torach – w czasie krótszym niż trzy minuty – co usprawnia prace przeładunkowe i redukuje koszty związane z manewrami. Rotrac RR24 wyposażony jest także w systemy łączności VHF i GSM-R, spełniające wymagania UTK, a dodatkowa optymalizacja pozwala na automatyczne sprzęganie oraz integrację z systemami zdalnego sterowania.
W zależności od potrzeb klienta pojazd może być konfigurowany w kilku wariantach:
• z silnikiem Diesla o mocy 160 kW (217 KM),
• z baterią elektryczną o pojemności od 142 do 213 kWh,
• w wersji hybrydowej, łączącej napęd elektryczny z agregatem diesla, co dodatkowo wydłuża zasięg pracy.
Niezależnie od konfiguracji Rotrac RR24 wyposażono w 800-litrowy zasobnik powietrza do zasilania pneumatycznego układu hamulcowego, co zwiększa bezpieczeństwo podczas operacji manewrowych.
Dzięki swojej mobilności i wszechstronności pojazd znajduje zastosowanie zarówno na terminalach przeładunkowych, jak i na bocznicach przemysłowych, skutecznie zastępując lokomotywy manewrowe.



