W tunelu
Tunele to jedne z najbardziej wymagających środowisk dla projektantów i wykonawców. Ograniczona przestrzeń i bezpieczeństwo użytkowników sprawiają, że instalacja sieci trakcyjnej stanowi szczególne wyzwanie. Najczęściej kluczowym problemem jest wysokość tunelu oraz możliwość podwieszenia przewodów.
Sztywna sieć trakcyjna Corail została opracowana tak, aby dopasować się do konstrukcji i kształtu tunelu. Umożliwia montaż bezpośrednio do stropu z użyciem wsporników rozmieszczonych nawet co 12 metrów, bez powstawania niepożądanych naprężeń. W razie potrzeby można zastosować izolowane mocowania boczne i stropowe.
Dzięki temu sieć może być instalowana już kilkanaście centymetrów pod stropem, co pozwala zmniejszyć wysokość tunelu i ograniczyć koszty budowy.
Zastosowanie sztywnej sieci Corail umożliwia także większe zużycie przewodu jezdnego – do 70% jego wysokości. W praktyce oznacza to rzadsze wymiany, niższe koszty eksploatacji oraz mniej przerw związanych z konserwacją i zamykaniem tunelu.
Rozwiązanie to znajduje zastosowanie zarówno w systemach kolejowych, jak i w sieciach tramwajowych czy metra. Sieć jest przystosowana do pracy z napięciem od 600 V do 25 kV, co czyni ją uniwersalnym i niezawodnym wyborem w wymagających warunkach tunelowych.
Pod wiaduktem
Zastosowanie sztywnej sieci trakcyjnej Corail pod wiaduktem umożliwia obniżenie jego pierwotnej wysokości. System może być montowany na izolowanych wspornikach lub dedykowanych słupach – w zależności od charakteru inwestycji i wymagań projektowych.
Dzięki temu sztywna sieć trakcyjna jest praktycznym i ekonomicznym rozwiązaniem dla krótkich odcinków pod wiaduktami. Specjalne elementy przejściowe między siecią elastyczną a sztywną minimalizują wpływ układów dylatacyjnych, ograniczając dodatkowe naprężenia.
Sztywna sieć Corail to także niższe koszty cyklu życia – dzięki wysokiej niezawodności i trwałości konieczność wykonywania prac serwisowych występuje zdecydowanie rzadziej.
Na stacji
Dzięki swojej konstrukcji sztywna sieć trakcyjna Corail może być z powodzeniem stosowana zarówno w nowych projektach, jak i przy modernizacji istniejących stacji.
Zastosowanie tej technologii pozwala ograniczyć liczbę słupów trakcyjnych, co znacząco poprawia widoczność z poziomu peronów i pozytywnie wpływa na estetykę całej przestrzeni.
Takie rozwiązanie daje projektantom dużą swobodę we wprowadzaniu elementów technicznych, które harmonijnie wtapiają się w architekturę obiektów – na przykład poprzez wykorzystanie linek syntetycznych do mocowania wyposażenia.
Sztywna sieć trakcyjna zapewnia także 6-krotnie wyższą obciążalność prądową, co ogranicza ryzyko przepalenia sieci przy intensywnym, punktowym poborze energii. Dzięki temu pociągi stojące przy peronach lub na torach odstawczych mogą w sposób ciągły pobierać energię elektryczną do ogrzewania czy klimatyzacji, bez ryzyka nadmiernego, miejscowego zużycia przewodu.
Ponadto, ryzyko zerwania przewodu jezdnego w wyniku awarii czy zużycia jest w praktyce wyeliminowane, co zwiększa poziom bezpieczeństwa nie tylko pracowników obsługi, ale również pasażerów korzystających ze stacji.
Przykładem zastosowania tej technologii jest Metro Madryt, gdzie funkcjonuje już 30 km sieci sztywnej!
KLIENCI KTÓRZY NAM ZAUFALI
Oferujemy pełne wsparcie
Od doradztwa technicznego po montaż i serwis – jesteśmy z klientem na każdym etapie współpracy.
Dbałość o detale
Stawiamy na jakość wykonania i niezawodność w codziennym użytkowaniu.
Bezpieczeństwo
Nasze systemy spełniają rygorystyczne normy europejskie i gwarantują bezpieczną pracę personelu.
Zespół ekspertów
Wieloletnie doświadczenie i specjalistyczna wiedza naszego zespołu przekładają się na skuteczne i trwałe rozwiązania.